Wednesday, November 20, 2013 at 1:04 PM |  
"hello, ini Hanif ke?"

"ye saya Hanif...sape tu?"

"aaa...ni saya Sofia ni....ingat lagi tak?"

puffff!!! sound effect tersebut kedengaran sangat halus tatkala jantung aku berenti dengan suara awek di hujung talian tersebut...sementara jantung aku berenti, tugas otak pulak tak berhenti malah semakin laju memproses imej2 visual pada kehidupan zaman gelap aku yang lepas...mane tau kot2 ade muncul sebarang data mengenai makhluk bernama sofia....jeng...jeng...jeng..

dulu ade la sorang gadis ni asek duk call dari public phone...zaman2 blaja dulu....tapi jumpe tak penah...tapi maaannnjang call je....aku rase kalau tiap syiling yang die abehkan untuk call aku tu, di masukkan kat vending machine untuk beli air tin, rasenye die da bole bukak gerai air da....namun ape yang aku pasti, nama die bukan sofia....

di suatu zaman yang lain plak, aku penah tegur sorang awek time on the way nak balik utm...hehe....tegur tepi hiway je....zaman dulu mane ade whatsapp, waze, viber, look around we chat dan sebagainye...nak tak nak, tebalkan muke je tegur face to face....kalau dapat, yesss!!...kalau tak dilayan, wat muke bodo suda....bukan die kenal pun....hahaha....tapi yang ni aku dapat no tepon die...siap kua 2-3 kali...emm, mayb 4-5 kali kot......ok2!!! lebey 10 kali klua same....hahaha...namun kesah tu pun aku tak berapa nak amek kesah da....sebab name die bukan sofia...

ade lagi, time matrikulasi, ade sorang awek salah miskol tepon nokia 3310 aku....bertitik tolak dari salah miskol tu, jadi rentetan 3 second....tau tak ape itu 3 second??? haha....bebudak sezaman aku musti tau ape natang tu....kita bole cakap selama 3 saat, tiada caj, dan letak tepon, dan ulangi perkara bodo tersebut sampai member2 sebelah menyampah dengan ringtone yang tak berenti bunyi setiap 3 saat....hahaha...tapi agak tak fair untuk diorang nyampah....sebab diorang pun buat gak....kehkehkeh....sofia?? owh tidak...tidak...yang ni pun masih bukan sofia....

kesemua imbasan kenangan di atas berlaku dengan kelajuan micro partical berskala 2.3 saat di dalam kepala otak aku yang da semakin slow sebab blom cukup tido....nak imbas lebih2 pun tak guna sebab takde siapa lagi watak dah yang aku nak imbas....dengan ketinggian badan yang tak mencukupi tahap  piawai, membuatkan aku terbatas dalam menyerlahkan diri di tengah2 masyarakat...jadi mmg logik tak banyak awek yang melekat...persoalannya.....siapakah sofia??

agaknya lama sangat aku diam, Sofia pun menyambung dialognya yang terhenti

"ni Sofia ni yang call semalam dari TM....kita sekarang ni tengah buat promotion tapi semalam encik busy....bla...bla...hanya rm199...bla...bla....limited period...bla...bla...terpilih...bla..."

tuutt...tutt..tuuutt...

kepala aku berpinar, aku letak tepon jauh2, aku menjeling bantal dengan penuh dendam, lalu aku tido.....zzzzzz


Posted by anep@kecixz

4 comments:

lordapes said...

Haha. Burit sungguh.

November 21, 2013 at 8:06 AM  
anep@kecixz said...

lol...ade ko sini pes....haha

November 21, 2013 at 11:58 AM  
Nia said...

Waaaaaaaa..sapa kah gadis2 malang itew???:p

November 21, 2013 at 9:29 PM  
nanep said...

haha...mungkin diorang da tak malang da skang =)

November 30, 2013 at 5:41 PM  
good things come to those who wait...